Uszkodzona paczka - co robić?

Uszkodzona paczka

Pomimo tego, że firmy kurierskie starają się wykonywać swoją prace z należytą starannością, pomimo wprowadzenia dziesiątek procedur, monitoringu na magazynach, zdarza się, że jakaś paczka zostanie uszkodzona. Czasami wina leży po stronie kuriera, czasami po stronie klienta, który źle dobrał karton do wagi przesyłki, a czasami jest to kwestia zwyczajnego pecha.

Pomyślmy ile razy w domu zdarzyło nam się upuścić szklankę lub talerz? Spaść ze schodów? Czy nawet potknąć i przewrócić na wydawałoby się prostej drodze ? Oczywiście takie zdarzenia nie są reguła i nie towarzyszą nam każdego dnia, ALE po prostu się zdarzają. W każdej pracy występują błędy ludzkie i nie inaczej jest w tym przypadku, a uwierzcie mi na słowo, że dużo łatwiej się potknąć z 30 kilogramową paczką w rękach niż bez 🙂

Uszkodzona paczka do Anglii 

W Polsce paczki odbiera dla nas DPD. Kiedy dostarczają do nas paczki staramy się wyłapywać te, które zostały uszkodzone już podczas transportu na nasz magazyn. Jest to dla nas bardzo trudna sytuacja, ponieważ klient w Anglii oczekuje od nas dostarczenia paczki w tym tygodniu. Paczka jest uszkodzona, a my nie chcemy ponosić odpowiedzialności za uszkodzenia, które zaistniały bez naszego udziału. Są winą DPD lub niewłaściwego spakowania przesyłki. Powinniśmy nie odbierać zniszczonej paczki, a ta byłaby następnie zwrócona do nadawcy. Tylko jeśli klient pilnie potrzebuje takiej paczki nie chcemy stawiać go w sytuacji bez wyjścia.

Jak to wygląda w praktyce?

Dzwonimy do klienta, przedstawiamy jak paczka wygląda, co jest potencjalnie uszkodzone i klient sam decyduje co dalej z jego przesyłką.

Czasami uszkodzenia wewnątrz paczki są ujawniane dopiero podczas odpakowania przesyłki przez klienta w Anglii.

PAMIĘTAJCIE jeżeli decydujecie się wysyłać przedmioty szczególnie kruche, szklane, sprzęt elektroniczny bez żadnego zabezpieczenia ( koc nie jest odpowiednim zabezpieczeniem 🙂 ) to żadna firma kurierska nie weźmie za to odpowiedzialności. Zgodnie z naszym regulaminem wszystkie szklane przedmioty wysyłacie Państwo na własną odpowiedzialność.

Jeżeli uszkodzona paczka dotrze do Was do Anglii:

  1. Zgłoście to kurierowi
  2. Zróbcie zdjęcia paczki jeszcze przed otwarciem
  3. Następnie zróbcie zdjęcia uszkodzonych przedmiotów oraz ich zabezpieczenia wewnątrz paczki
  4. Następnie wyślijcie je do nas na biuro@m3transport.pl wraz z opisem sytuacji

Reklamacje rozpatrujemy bez zbędnej zwłoki. Przy odpowiedniej dokumentacji sprawy załatwiane są jeszcze tego samego dnia.

uszkodzona paczka

Uszkodzona paczka do Polski

Sytuacja jest trochę inna w przypadku paczek do Polski. Z racji tego, że nasi kurierzy odbierają je od Państwa i pakują do Polski uszkodzenia zdarzają się sporadycznie. We wtorek z naszego magazynu paczki wysyłane są przez DPD po całej Polsce.

WAŻNE! Jeżeli kurier DPD przywiezie wam uszkodzoną paczkę to:

  1. Poproście go o spisanie protokołu szkody, który kurier wam podpisze
  2. Zróbcie zdjęcia opakowania zewnętrznego
  3. Zróbcie zdjęcia uszkodzeń wewnątrz paczki

PAMIĘTAJCIE, jeśli nie zgłosicie zastrzeżeń do stanu paczki podczas odbioru może to całkowicie zamknąć drogę do skutecznej reklamacji!

Następnie protokół wraz dokumentacją zdjęciową oraz kwotą na jaką wyceniacie szkodę możecie państwo przesłać na biuro@m3transport.pl a my zajmiemy się resztą formalności.

Dodatkowo musicie Państwo wysłać nam rachunki za uszkodzone rzeczy, bo tylko one według DPD są potwierdzeniem wartości zniszczonego mienia.

Ile trwa reklamacja w DPD?

DPD na odpowiedź ma 30 dni i zazwyczaj odpowiadają pod koniec tego terminu.

Co w przypadku uszkodzenia drogich przedmiotów?

Zgodnie z naszym regulaminem przedmioty droższe niż 100 funtów musicie Państwo nam zgłaszać.

Podstawowe ubezpieczenie DPD wynosi 1000 zł. Jeżeli wysyłacie przedmioty o większej wartości prosimy o zgłoszenie tego do nas.

Za 10f możecie wykupić dodatkowe ubezpieczenie nawet do kwoty 10 000 zł.

Uszkodzona paczka

Podsumowanie

Dopóki usługi kurierskie będą świadczyć ludzie uszkodzenia przesyłek będą się zdarzały. Przy zachowaniu spokoju i wykorzystaniu wskazówek, które Państwo otrzymaliście jest duża szansą na sprawiedliwą rekompensatę.

PAMIĘTAJCIE o solidnym spakowaniu paczki. Solidna paczka to :

  1. Wytrzymały karton
  2. Pełne wypełnienie
  3. Mocna taśma
  4. Dodatkowe zabezpieczenie wewnątrz rzeczy, które mogą się zniszczyć

Jeśli zadbacie o te elementy reklamacja nigdy nie będzie Wam potrzebna.

Scroll to Top