Regulamin

Zanim wyślesz paczkę zapoznaj się z obowiązującymi zasadami.

Jeżeli nie akceptujesz naszego regulaminu prosimy o zrezygnowanie z naszych usług. 

M3 Transport - Regulamin

§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1. Niniejszy Regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady świadczenia usług transportowych przez M3 Transport (zwaną dalej „Usługodawcą”) w zakresie międzynarodowego przewozu przesyłek na trasie Polska-Wielka Brytania oraz Wielka Brytania-Polska.

1.2. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.

1.3. Usługodawca realizuje dostawy we współpracy z zewnętrznymi firmami kurierskimi DPD oraz DHL na terenie Polski oraz Parcelforce na terenie Anglii.

§2. DEFINICJE

2.1. Usługodawca – firma M3 Transport świadcząca usługi transportowe.

2.2. Nadawca – osoba fizyczna lub prawna zlecająca wykonanie usługi transportowej.

2.3. Odbiorca – osoba fizyczna lub prawna wskazana jako odbiorca przesyłki.

2.4. Przesyłka – rzeczy przyjęte do transportu na podstawie jednego listu przewozowego.

2.5. Usługa transportowa – usługa polegająca na przyjęciu, przewozie i doręczeniu przesyłki.

§3. PROCEDURA ZAMÓWIENIA I REALIZACJI USŁUGI

3.1. Zamówienie usługi transportowej możliwe jest wyłącznie poprzez formularz „zamów kuriera” dostępny na stronie internetowej Usługodawcy. Dane w nim przekazane są użyte do wykonania odprawy celnej.

3.2. Wymagane dane do realizacji usługi:

3.2.1. pełne dane adresowe odbiorcy, w tym kod pocztowy

3.2.2. numer kontaktowy do odbiorcy

3.2.3. deklaracja zawartości przesyłki

3.2.4. rzeczywiste wymiary i waga przesyłki

3.3. Terminy realizacji:

3.3.1. przesyłki z Wielkiej Brytanii dostarczane są w Polsce w środy lub czwartki

3.3.2. przesyłki z Polski dostarczane są Wielkiej Brytanii w sobotę i niedzielę przez nas osobiście oraz we wtorki i środy w przypadku wysyłki przez Parcelforce.

3.4. Formy płatności:

3.4.1. gotówką przy odbiorze

3.4.2. przelewem bankowym (dane do przelewu dostępne w zakładce „Kontakt”)

3.4.3. w przypadku płatności przelewem wymagane jest podanie w tytule kodu pocztowego miejsca dostawy

3.5. Przesyłki bez adresu pozostają w magazynie do wyjaśnienia.

§4. WYMAGANIA DOTYCZĄCE PRZESYŁEK

4.1. Standardowe parametry przesyłki: suma 3 boków do 150cm.

4.1.1. maksymalna suma wymiarów boków: 210 cm w przypadku dostawy przez naszą firmę. 180cm w przypadku dostawy przez Parcelforce. Większe wymiary muszą być uzgodnione z biurem.

4.1.2. maksymalna waga: 30 kg, cięższe paczki muszą być uzgodnione z biurem.

4.1.3. opakowanie: sztywny karton zabezpieczony taśmą

4.1.4. przesyłka musi być równomiernie wypełniona

4.2. Wymogi dotyczące opakowania:

4.2.1. przesyłka musi być zapakowana w sposób uniemożliwiający uszkodzenie zawartości

4.2.2. opakowanie musi być dostosowane do wagi i charakteru zawartości

4.2.3. elementy nie mogą wystawać poza obrys opakowania

4.2.4. zawartość musi być odpowiednio zabezpieczona przed przemieszczaniem się wewnątrz opakowania

4.2.5. walizki wysyłane bez dodatkowego zabezpieczenia transportowane są na odpowiedzialność nadawcy

4.2.6. przesyłki w opakowaniach plastikowych przyjmowane są na odpowiedzialność nadawcy

4.3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do:

4.3.1. odmowy przyjęcia przesyłki nieodpowiednio zabezpieczonej

4.3.2. naliczenia dodatkowych opłat za przesyłki przekraczające standardowe parametry

4.3.3. weryfikacji zawartości przesyłek pod kątem zgodności z regulaminem

4.3.4. naliczenia dodatkowych opłat po wykonaniu usługi, jeśli faktyczny rozmiar lub waga różniły się od zadeklarowanych

§5. PRZEDMIOTY WYŁĄCZONE Z TRANSPORTU

5.1. Bezwzględnie zabrania się nadawania:

5.1.1. alkoholu i wyrobów tytoniowych

5.1.2. sterydów i innych substancji podlegających akcyzie

5.1.3. artykułów spożywczych w szklanych opakowaniach

5.1.4. płynów wszelkiego rodzaju, w tym środków czystości

5.1.5. telewizorów, monitorów i innych urządzeń z ekranami

5.1.6. przedmiotów szczególnie kruchych i szklanych

5.2. Przedmioty o wartości przekraczającej 500 zł:

5.2.1. wymagają wcześniejszego zgłoszenia Usługodawcy

5.2.2. dotyczy to w szczególności: sprzętu elektronicznego, AGD, maszyn, kosmetyków, biżuterii

5.2.3. brak zgłoszenia zwalnia Usługodawcę z odpowiedzialności za szkody

5.3. W przypadku naruszenia zakazów:

5.3.1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia

5.3.2. koszty szkód wyrządzonych innym przesyłkom obciążają nadawcę

5.3.3. niedozwolone przedmioty mogą zostać skonfiskowane

§6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ I REKLAMACJE

6.1. Zakres odpowiedzialności:

6.1.1. maksymalna kwota odpowiedzialności Usługodawcy: 1000 zł

6.1.2. w przypadku zaginięcia przesyłki przez DPD: do 1000 zł

6.1.3. w przypadku zaginięcia przesyłki przez Parcelforce: do 150 funtów

6.2. Wyłączenia odpowiedzialności:

6.2.1. szkody wynikłe z nieodpowiedniego zapakowania przesyłki

6.2.2. uszkodzenia przesyłek zawierających przedmioty wyłączone z transportu

6.2.3. szkody powstałe w wyniku podania błędnego adresu

6.2.4. uszkodzenia przesyłek w opakowaniach plastikowych

6.2.5. uszkodzenia wynikające z niedostatecznego wypełnienia kartonu

6.2.6. uszkodzenia sprzętów umieszczonych w kartonie bez zabezpieczenia

6.3. Procedura reklamacyjna:

6.3.1. w przypadku uszkodzenia przesyłki wymagane jest sporządzenie dokumentacji fotograficznej

6.3.2. dokumentacja musi obejmować zewnętrzne uszkodzenia opakowania oraz uszkodzenia zawartości

6.3.3. dokumentacja musi zawierać zdjęcia zabezpieczeń wewnątrz paczki

6.3.4. brak dokumentacji skutkuje odrzuceniem reklamacji

6.3.5 wszystkie sprawy związane z reklamacjami zgłaszane są przez formularz reklamacyjny

6.3.6 Na reklamację odpowiadamy w terminie 7 dni.

§7. ODPRAWA CELNA

7.1. Wszystkie przesyłki podlegają odprawie celnej zgodnie z obowiązującymi przepisami.

7.2. Wymagane dokumenty:

7.2.1. deklaracja CN23

7.3. Zasady odprawy:

7.3.1. przesyłki odprawiane są zbiorczo jako prezenty o wartości do 39 funtów

7.3.2. w przypadku kontroli celnej i ujawnienia wyższej wartości, odbiorca może zostać obciążony podatkiem VAT (20%) oraz cłem dla przesyłek o wartości powyżej 135 funtów

7.4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do sprawdzenia zawartości wszystkich przesyłek przed wyjazdem pod kątem obecności produktów zabronionych. Nadanie przesyłki oznacza zgodę na taką kontrolę.

§8. SZCZEGÓLNE WARUNKI DOTYCZĄCE PRZEPROWADZEK

8.1. Zabezpieczenie mebli i sprzętu RTV/AGD:

8.1.1. meble i ich części muszą być szczelnie owinięte folią bąbelkową (co najmniej kilkukrotnie), a następnie folią stretch. Owinięcie raz folią nie jest zabezpieczeniem.

Zabezpieczona wymagają także rogi mebli.

8.1.2. sprzęt RTV/AGD (w tym pralki, lodówki) wymaga analogicznego zabezpieczenia

8.1.3. wystające metalowe elementy mebli należy zabezpieczyć lub zdemontować

8.1.4. brak odpowiedniego zabezpieczenia zwalnia Usługodawcę z odpowiedzialności za powstałe uszkodzenia

8.2. Pakowanie pozostałych rzeczy:

8.2.1. przedmioty należy pakować w kartony wypełnione w całości

8.2.2. paczki układane są na sobie piętrowo, kartony wypełnione częściowo mogą ulec zgnieceniu podczas transportu

8.2.3. przedmioty kruche (talerze, szkło) wymagają dodatkowego zabezpieczenia wewnątrz kartonu. Nie odpowiadamy za uszkodzenia powstałe w wyniku wsadzenia luzem do kartonu całych zestawów talerzy, szklanek i innych podobnych rzeczy.

8.2.4. rzeczy niepakowane w kartony („luzem”) mogą uszkodzić inne przedmioty podczas transportu. Oddanie rzeczy do transportu w taki sposób oznacza zgodę na ewentualne uszkodzenia.

8.3. Odpowiedzialność:

8.3.1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z niewłaściwego lub całkowitego braku zabezpieczenia mienia

8.3.2. Rzeczy szklane oraz szczególnie kruche przewożone są na odpowiedzialność nadawcy.

§9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

9.1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.

9.2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie.

9.3. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na stronie internetowej Usługodawcy.

 

Scroll to Top